Хто такі державні реєстратори й що вони роблять?
Життя сучасної людини вписане в юридичну площину. Є багато фахівців, які покликані допомогти вирішити те чи інше питання в правових взаєминах. Одним із них є державний реєстратор! Хочемо вас познайомити з державним реєстратором Музиківської сільської ради Хмарою Лейлою Аліївною.
Лейло Аліївно, як можна отримати послугу державного реєстратора в Музиківській сільській раді?
– Запрошуємо кожного щопонеділка та щосереди із 09:30 до 16:00 в приміщенні Музиківської сільської бібліотеки, яка знаходиться за адресою: вул. 40 років Перемоги, 33-а. Послуги державного реєстратора надають три державних реєстратора – я та мої колеги Гуділіна Юлія Юріївна та Шуліка Єлізавета Геннадіївна. За зазначеною адресою також можна отримати попередню консультацію.
Яка вартість послуг?
– Вартість адміністративних послуг запровадило законодавство України і станом на 01.01.2019 становить:
щодо державної реєстрації права власності – 190 грн. в строк 5 робочих днів;
щодо державної реєстрації інших речових прав (оренда, суборенда, постійне користування, емфітевзис, суперфіцій, сервітут) – 100 грн. в строк 5 робочих днів;
щодо обтяження речових прав – 100 грн. в строк 5 робочих днів.
А чи потрібно попередньо записуватися на прийом?
– Прийом відбувається у порядку живої черги. Зазвичай люди спершу приходять на консультацію. Ми їм розповідаємо, які документи потрібні аби зробити ту чи іншу реєстраційну дію. Після оплати адміністративної послуги і підготовки необхідних документів ми здійснюємо реєстраційні дії.
Чому так важливо внести дані в Державний реєстр речових прав?
– Державна реєстрація прав – це офіційне визнання й підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно шляхом внесення відповідних відомостей у Державний реєстр прав.
Державний реєстратор повинен вносити в Державний реєстр речових прав достовірні відомості про об’єкт нерухомого майна, зокрема з поданих заявником документів.
Раніше реєстрацією прав на нерухомість опікувалося БТІ, потім ці повноваження передали Реєстраційній службі Міністерства юстиції. Але закон не передбачав автоматичного перенесення всієї інформації з попередніх реєстрів у новий. Тому ніхто не наповнив новий реєстр даними зі «старих» операцій із нерухомістю. Отож нині власникам нерухомості варто перевірити дані, які містяться в Державному реєстрі речових прав. Якщо такі дані відсутні, треба подбати про перенесення інформації з попередніх реєстрів у Державний реєстр речових прав на нерухоме майно. У жовтні 2015 року дані цього реєстру для всіх стали відкритими. Багато людей хочуть знати чи потрібно вносити інформацію про своє майно, якої немає в цьому реєстрі, у цю електронну базу та чи дійсні тепер видані раніше свідоцтва на право власності.
А що «каже» законодавство із цього приводу?
– Перше й найголовніше. Старі свідоцтва, які підтверджують право власності на нерухомість, залишаються правомочними й навіть за відсутності даних про вашу власність у Державному реєстрі речових прав повністю підтверджують її.
Друге. У реєстр вносяться всі операції з нерухомістю, у частині змін прав власності, починаючи тільки з 2013 року. Усі операції, зроблені раніше, у базі відсутні та можуть вноситися власниками нерухомості за бажанням.
З якими правовими питаннями найчастіше до вас звертаються?
– Найчастіше люди прагнуть зареєструвати право власності на земельні ділянки та житлові будинки. Сільськогосподарські підприємства, фермерські господарства, фізичні особи-підприємці реєструють право оренди земельних ділянок.
Звертаються також щодо надання інформації з Державного реєстру речових прав про певний об’єкт нерухомого майна або про наявне майно в певного суб’єкта.
Чи можете Ви надавати послуги людям не зареєстрованим в Музиківській ОТГ?
- Так, звичайно. Державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах Херсонської області.
Чи може одна особа зареєструвати права власності на іншу особу?
Так може, але лише при наявності довіреності на представлення інтересів в органах місцевого самоврядування та інших органах реєстрації речових прав на нерухоме майно. Без довіреності ми не маємо право вчиняти реєстраційні дії навіть за проханням близьких родичів.
Сподіваюсь, тепер люди зрозуміють суть і важливість роботи держреєстратора.
– Ми намагаємося швидко та фахово надати допомогу в межах нашої компетенції. Я вже казала, що нині реєстраційні послуги надають три фахівці. А це значно економить час наших заявників. Тому, якщо плануєте зареєструвати право власності на майно, землю, приходьте до нас.