Мовленнєвий розвиток-запорука успішності особистості
Мовлення – це невичерпне джерело розвитку дитини, скарбниця усіх знань. Мовленнєві порушення негативно впливають на успішність в освітньому процесі. На сьогоднішній день, відмічається тенденція до збільшення кількості дітей, що мають такі порушення. Це зумовлює потребу ранньої логопедичної допомоги, діагностики та корекції.
У ліцеї організовано групові, фронтальні та індивідуальні логопедичні заняття з дітьми 1-4 класів. У ході цих занять відбувається розвиток та удосконалення артикуляційної та дрібної моторики, фонематичного сприйняття, звуковимови, зв’язного мовлення, збільшення активного та пасивного словникового запасу. Індивідуальні заняття з дітьми направлені на корекцію порушень читання та письма. Особливе значення в умовах молодшої логопедичної групи має співпраця вчителя-логопеда з батьками, вчителями. Для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, проводяться корекційно-розвиткові заняття зі спеціальних і додаткових видів послуг, які зазначені у витягах Херсонського інклюзивно-ресурсного центру. Облаштовано кабінет для цих занять та щороку здійснюється закупівля спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей завдяки субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.
У період дистанційного навчання для учнів початкових класів на каналі YouTube опубліковані логопедичні відеозаняття. В соціальній мережі Facebook в групі «Психологічна служба освітніх закладів Музиківської ОТГ» постійно оновлюється інформація щодо рекомендацій правильного мовленнєвого розвитку дитини. Тільки за умови активної та свідомої допомоги батьків своїй дитині ефективність логопедичного впливу буде повнішою, глибшою та успішнішою.
Шановні батьки, для повноцінного розвитку мовлення дитини дотримуйтесь таких рекомендацій: розвивайте рухливість артикуляційного апарату; тренуйте і укріплюйте м'язи язика; розвивайте мовленнєве дихання;розвивайте дрібну моторику;слідкуйте за своїм мовленням; спонукайте дитину до мовлення, ставте їй запитання та поступово ускладнюйте їх; читайте дитині, обговорюйте ілюстрації до казок, вчіть вірші, навчайте переказувати невеликі твори.
Пам’ятайте: правильне мовлення – запорука успішного навчання в школі!
Т.О. Жадан, вчитель-логопед