Про об’єднання комунальних підприємств
Дане питання є дуже важливим для вирішення, потребує багато часу та залучення спеціалістів для розгляду, проведення розрахунків та обговорення на комісіях, за для виявлення сильних та слабких сторін, ризиків та можливих вигод чи втрат.
По КП «Музиківське (інформація з калькуляції )
Тариф |
11,0 грн (затверджено) |
Обсяг реалізації води на 2021р. |
143 593 м.куб |
Планові надходження коштів |
1 579 523 грн |
Всього витрат |
1 447 315 грн |
Прибуток/збиток (прогнозований) |
132 208 грн |
Частка адмін. витрат в тарифі |
21% |
Станом на 15.05.2021 року підприємству були перераховані кошти в сумі 29 280,0 грн на заробітну плату з нарахування працівника з благоустрою.
По КП «Струмок-2» (орієнтовний розрахунок)
Тариф |
13,0 грн (затверджено) |
Обсяг реалізації води на 2021р. |
44 000 м. куб (орієнтовно по минулорічному споживанню) |
Планові надходження коштів |
572 000 грн (від кількості планового споживання води) |
Всього витрат |
741 500 грн (орієнтовно по минулорічному звіту, з урахуванням індексу інфляції) |
Прибуток/збиток (прогнозований) |
-169 500 грн (орієнтовно) |
Частка адмін. витрат в тарифі |
51% |
Фактично за період з січня по травень подано води для населення 10 700 м.куб. на суму 139 100 грн (по 13 грн). Надійшло коштів від абонентів – 93 938 грн. , заборгованість на 01.05.21р.- 37 715 грн. Витрати із власних коштів за січень-квітень – 106 907 грн.
Із початку року передано з місцевого бюджету коштів на суму – 116 055 грн на забезпечення діяльності, в т.ч. витрати на хлорування та дослідження води (11 962 грн) та заробітну плату працівників (104 093 грн), без врахування коштів на заробітну плату працівника з благоустрою (35 231,38 грн).
Тобто за об’єм поданої води підприємство отримало кошти 139 100 грн, а фактично використало 222 962 грн (щомісячний звіт КП).
Які вигоди ми будемо мати від об’єднання комунальних підприємств на сьогодні важко сказати, але точно буде краще в прийнятті управлінський рішень, бухгалтерсько-фінансовій співпраці. Навряд чи об’єднання призведе до суттєвого скорочення видатків. Тому, що керівнику та бухгалтеру потрібно буде доплатити кошти за додатковий об’єм роботи, запланувати кошти на паливо для переміщення між селами, але в свою чергу скоротяться витрати на обслуговування програм, електронних ключів, банківських рахунків, звітування та передачі документів в контролюючі органи. На прямі виробничі витрати це однозначно не вплине.
На сьогодні зрозуміло, що дане питання потребує глибокого вивчення і аналізу, для прийняття виваженого рішення, обговорення на засіданнях комісій, розроблення моделі та штатного розпису майбутнього можливого комунального підприємства для зваження всіх «за» і «проти».
Підготувала Лебедєва А.М., начальник Фінансового відділу